ПРАВИЛА РОБОТИ З ТРИВОЖНИМИ ДІТЬМИ
1. Уникайте змагань та будь-яких видів робіт на швидкість.
2. Не порівнюйте дитину з іншими.
3. Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.
4. Сприяйте підвищенню самооцінки дитини, частіше хваліть ії, але так, щоб вона знала, за що.
5. Частіше звертайтеся на ім'я.
6. Демонструйте зразки впевненої поведінки, будьте в усьому прикладом дитині.
7. Не ставте до дитини завищених вимог.
8. Будьте послідовні у вихованні дитини.
9. Намагайтесь робити дитині якнайменше зауважень.
10. Не принижуйте дитину, караючи її.
ПРАВИЛА РОБОТИ З ГІПЕРАКТИВНИМИ ДІТЬМИ
1. Працювати з дитиною на початку дня, а не ввечері.
2. Зменшити робоче навантаження на дитину.
3. Ділити роботу на коротші, але частіші періоди. Використовувати фізкультхвилинки.
4. Бути драматичним експресивним педагогом.
5. Знизити вимоги до охайності на початку роботи, щоб сформувати почуття успіху.
6. Садовити дитину ближче до вихователя.
7. Домовлятися з дитиною про певні дії заздалегідь.
8. Давати короткі, чіткі й конкретні інструкції.
9. Використовувати гнучку систему заохочень та покарань.
10. Заохочувати дитину одразу ж.
11. Давати дитині можливість вибору.
12. Залишатися спокійним. Нема холоднокровності - нема переваги.
ПРАВИЛА РОБОТИ З АГРЕСИВНИМИ ДІТЬМИ
1. Бути уважним до потреб дитини.
2. Демонструвати модель неагресивної поведінки.
3. Бути послідовним у покараннях дитини, карати за конкретні вчинки.
4. Покарання не повинні принижувати дитину.
5. Навчати прийнятних способів вираження гніву.
6. Давати дитині можливість виявити гнів безпосередньо після фруструючої події.
7. Розвивати здатність до емпатії.
8. Розширювати поведінковий репертуар дитини.
9. Відпрацювати навички реагування в конфліктних ситуаціях.
10. Учити брати відповідальність на себе.
Поради молодому вихователю
- Любіть і поважайте дитину так само, як і дорослого
- Плекайте в собі почуття задоволення від роботи з дітьми, бо воно приходить не відразу
- Поповнюйте свій «багаж знань» захопливими історіями, добрими казками, цікавими фактами з життя тварин, рослин тощо
- Працюйте з гарним настроєм. Це не означає, що у вихователя не може бути поганого настрою. Тут під «настроєм» слід розуміти налаштованість на роботу
- Майте в запасі гру, заняття, казку на той випадок, якщо раптом доведеться змінити хід розпочатого заняття чи треба буде провести його поза планом. Готуйтеся до заняття із «запасом». Краще нехай залишиться невикористаний матеріал, ніж його не вистачить
- Будьте з дітьми відвертими, вони відчують це й оцінять
- Намагайтесь дотримуватись «кодексу справедливості». У маленьких дітей почуття несправедливості загострене
- Учіть напам'ять вірші для дітей, особливо веселі. Досить часто виникають ситуації, в яких просто необхідно процитувати якийсь вірш
- Заведіть собі «помічника» - іграшку, персонажа, предмет, із яким ви будете радитися, як учинити
Життєвий і професійний кодекс педагога
Альтруїзм– будемо безкорисливо служити дітям
Бадьорість– це слово допоможе нам робити хороші вчинки
Великодушність – вона у наших серцях і справах
Гумор – допоможе нам завжди й усюди
Дружба– передамо по естафеті це слово дітям
Єдність – тільки разом і тільки вперед
Життєлюбство – донесемо це слово до кожного серця
Завзятість – забезпечити діяльність і успіх
Іронічність – допоможе вийти зі скрутного становища
Краса – допоможе полюбити світ
Ласка– її бракує нам усім
Милосердя– посіємо це слово навколо нас
Ніжність– це слово врятує від поганих вчинків
Оптимізм– ми це слово завжди «носимо» в кишені
Працьовитість – допомагає зрозуміти, що лінь – основа всіх недоліків
Радість– освітлює всім шлях
Совість – нехай це слово не спить, як соня, а допомагає стати совісним
Тактовність– допомагає налагодити добрі стосунки
Упевненість – вселяє у наші душі віру
Фантазія – допоможе ростити творчих дітей
Хоробрість – нам будувати й жити допомагає
Цілеспрямованість – знаємо мету, значить, досягнемо її
Чесність– чого змолоду наберешся, те і в старості відгукнеться
Шанобливість– учимо поважати себе й інших
Щедрість– знаємо, що скупий платить двічі
Коментарi